Humor als marketing tool gebruiken? Laat me (niet) lachen!

  • Flex
  • Comments Off

Ben jij een zelfstandig ondernemer en ben je altijd opzoek naar een goede manier van marketing voor jou bedrijf? Denk dan eens aan humor als marketing tool. Voor sommige ondernemers is dit nog een beetje een “ver van mijn bed” show, maar het is wel degelijk bewezen dat humor als reclame werkt. Een simpel maar goed voorbeeld is de televisie reclame. Hoevaak zie jij een grappige reclame voorbij komen? Elke keer weer moet je lachen als deze reclame voorbij komt, en dat is nou juist de kracht.

Doordat jij een reactie geeft in de vorm van lachen op deze grappige reclame, zal je het bedrijf wat achter deze marketing campagne zit veel sneller onthouden. Ben je een online marketer, een flexwerker of misschien wel een zzp-er? Maak dan eens gebruik van leuke filmpjes als reclame. Deze marketing tool is zeker geen lachertje en wordt steeds vaker ingezet als serieuze en krachtige marketing voor een bedrijf. Een goed voorbeeld van een grappig filmpje als marketing tool is bijvoorbeeld die van een grote verzekeringsmaatschappij. Al is het een aantal jaren geleden dat dit grappige filmpje als reclame werd uitgezonden, we kennen waarschijnlijk allemaal nog wel de reclame van het gezellige familie uitje naar het safaripark waar helaas een leeuw meekwam als extra bagage.

Nog een leuk voorbeeld van humor als krachtig reclame doeleind is die van het grootste telecommunicatie bedrijf van Nederland. Dit bedrijf heeft humor als marketing op de eerste plaats gezet in de reclame waarin “Goedemorgen” ineens door heel het land anders werd uitgesproken. Een grappig filmpje als marketing tool is dus vele malen krachtiger dan dat de kijker of lezer wordt overspoeld met informatie. Omdat we tegenwoordig steeds meer actief zijn op social media om ons bedrijf of dienst te promoten, ligt ook hier een grote markt om humor als marketing tool te gebruiken. Steeds vaker zie je leuke filmpjes als reclame voor een bedrijf voorbij komen. Humor is iets wat mensen aantrekt, en is daardoor zeer geschikt als serieuze marketing tool voor bedrijven.

Previous «
Next »