Site pictogram Flexondernemen

Hoe kun je een duidelijk verschil maken als jij online gevonden wilt worden?

zoekmachine

Voordat het coronavirus toe sloeg was jouw winkel een leuke kleine onderneming. Je had je vaste klanten die regelmatig langs kwamen en mensen van overal vandaan wisten je langzaam maar zeker toch te vinden. Je had dan ook een toppertje in huis gehaald met speciale hangmatten. Jouw product is natuurlijk, origineel ontworpen, met de hand en op duurzame wijze gemaakt. 

Maar toen het coronavirus verplicht je winkel op slot deed gaan moest je toch naar andere manieren uitwijken om de verkoop en daarmee je inkomsten, door te kunnen laten gaan. Natuurlijk had je wel een website van jouw winkel, maar daar had je de laatste drie jaar nooit meer wat aan gedaan. 

Daar kwam nu toch verandering in. Je nam een webdesigner in dienst die een nieuwe pagina voor je ging ontwerpen en na een aantal youtube videos wist je ook al je producten op een degelijke manier te fotograferen. Daarmee zou je online toch wel een leuke catalogus kunnen opstellen waarmee mensen vanaf de computer thuis of vanaf de telefoon bij jou een nieuwe hangmat kunnen bestellen. 

Een nieuw ontworpen website garandeert nog geen extra verkoop

Na zes weken hard werken was de nieuwe website eindelijk klaar. Trots als een pauw deelde je de link met vrienden en bekenden en via de mail wist je ook een aantal van je vaste klanten te achterhalen. De pagina ziet er goed en professioneel uit. De nieuwe catalogus en het speciale menu om online een nieuwe hangmat te bestellen werken feilloos en je kunt zelfs bijhouden hoeveel mensen jouw pagina bezoeken. 

Maar na een week of twee blijft het toch behoorlijk stil. Na de lancering van je nieuwe website via social media zoals facebook en instagram was er even een opleving in het bezoek aan je nieuwe site te zien maar daarna werd het toch behoorlijk stil. En van verkoop hoef je helemaal nog niet te spreken. 

Dat had een stuk beter aangepakt kunnen worden. Want na wat onderzoek wordt je je ervan bewust dat het maken van een website niet alles is. Je moet namelijk ook gevonden kunnen worden. Als mensen op google “hangmat aanbieding” intoetsen komt jouw nieuwe site pas op pagina 16 voorbij. 

Zoek een specialist in zoekmachine optimalisatie

Tegenwoordig doe je er als startende online onderneming goed aan om ook eens een praatje te maken met een SEO specialist. Deze kan je bijstaan om er voor te zorgen dat jouw bedrijf eerder wordt gevonden door middel van zoekmachine optimalisatie. Je wilt immers het liefst op nummer 1 binnenkomen wanneer iemand ‘design hangmat’ als zoekopdracht invoert in zijn zoekmachine. 

Je kunt je puur op de lokale markt richten en daarvoor een speciale techniek laten ontwikkelen. Maar ook als jouw markt over de grenzen gaat kan een SEO specialist je daarbij helpen. Internationaal kun je bijvoorbeeld ook uitbreiden naar bijvoorbeeld Duitsland, België of Engeland. Online verkopen kent immers geen grenzen. 

Door middel van speciaal op jouw onderneming gerichte copywriting kun je ook een stuk sneller bij mensen op hun beeldscherm verschijnen. Effectieve linkbuilding naar jouw webshop op andere relevante pagina’s kan het bezoek aan jouw website ook behoorlijk doen toenemen, waardoor je gegarandeerd ook je verkoop aan weet te trekken.

Mobiele versie afsluiten