Site pictogram Flexondernemen

Promotiewerk is zeer afwisselend werk

Wat is er nou leuker dan steeds het levende visitekaartje van een ander merk te zijn? Met andere woorden: promotiewerk, want daar hebben we het over, is zo gek nog niet en bovendien kun je het individueel en in teamverband doen. Daarnaast promoot je vaak bekende merken als Mentos, Kleenex, Starbucks en Tony Chocolonely, geen kleine jongens dus. Promotie werk betekent werken als hostess of als chauffeur, je inzetten voor fotomarketing of promotioneel werk verrichten op beurzen en andere interessante evenementen. Ook demonstraties verzorgen in supermarkten kan zomaar onderdeel uitmaken van je werk als promotor.

Promotieteam

Promotionele werkzaamheden kun je door heel het land doen en zeker als je van interessante evenementen en beurzen houdt, is het echt een prachtige bijbaan. Ga je in een promotieteam werken, dan doe je vaak leuke nieuwe contacten op. Wie als promotiewerker aan de slag wil, moet uiteraard wel over een aantal vaardigheden beschikken. Belangrijkste is vooral een positieve houding en een flinke dosis enthousiasme. Voor jou is het glas altijd halfvol in plaats van half leeg, al is een kritisch grondhouding iets dat beslist niet verboden is. Het is wel belangrijk dat je in oplossingen denkt en geen uitdaging op voorhand uit de weg gaat.

Snel kunnen schakelen

Werken als promotor is dynamisch werk, en dus ben je in staat om snel te schakelen. Net als bij andere bijbaantjes is ook werken in een promotieteam een kwestie van aanpakken. Hoewel het er van de buitenkant wellicht allemaal niet zo ingewikkeld en druk uitziet, moet er best het een en ander aan werk verzet worden wil je een succesvolle promotieactie neer kunnen zetten. Denk bijvoorbeeld maar eens aan het uitpakken van materialen en het inrichten van een stand. Of aan het plaatsen van verschillende visuals en de promo-units. En aan het einde van de dag moet alles uiteraard ook weer opgeruimd worden en de bus in. Alleen blije mensen mogen herinneren aan jouw komst, voor de rest moet het lijken alsof er niets gebeurd is.

Ook figuur kan belangrijk zijn

Je kunt er niet omheen dat ook het uiterlijk soms belangrijk is of je het maximale uit promotiewerk kunt halen. Het gaat dan met name om een frisse uitstraling. Je hoeft dus beslist geen fotomodel te zijn, maar moet er gewoon leuk uitzien en verantwoordelijkheid uitstralen. In bepaalde gevallen bepaalt ook je figuur de mate van je geschiktheid in relatie tot het te promoten merk. Zo kan bijvoorbeeld op lengte geselecteerd worden uit de groep promotiewerkers, simpelweg omdat een bepaald kledingmerk dit vraagt. Ook kan het type huid belangrijk zijn, zeker als cosmeticaproducten gepromoot worden. En zo is er voor iedereen altijd wel een leuke, uitdagende klus beschikbaar.

Elke week opnieuw worden er door heel Nederland promotieacties georganiseerd waarvoor dus steeds mensen nodig zijn. Als promotiewerker kun je overigens ook fulltime aan de slag. Kortom; promotiewerk is zo gek nog niet. Er zijn weinig andere banen die zoveel afwisseling brengen.

 

Mobiele versie afsluiten