Een direct mail versturen voor meer klanten

  • Flex
  • Comments Off

De voordelen van direct mail

Om persoonlijk contact op te bouwen met (potentiële) klanten en andere contacten die belangrijk kunnen zijn voor een onderneming, zetten meer en meer ondernemers direct mail in. Dit gebeurt vaak via post en nog vaker via mail. Direct mail betekent het benaderen van een grote groep mensen die een gepersonaliseerde boodschap ontvangen.

Direct mail

Doel van deze marketingtechniek is het aanzetten tot actie en informatieverstrekking. Actie? Ja, bijvoorbeeld in de vorm van een bestelling of een verzoek om nadere informatie. Direct mail is uiterst effectief om op redelijk eenvoudige wijze potentiële klanten te benaderen, of klanten waarmee je in het verleden zaken deed weer eens te wijzen op de producten en diensten die je voor ze kunt leveren. Je onderscheidt twee vormen van direct mail, die naar bedrijven en die naar consumenten. Die naar bedrijven leiden vaak tot vervolgafspraken, die naar consumenten kunnen tot aankopen leiden.

Mailing versturen

Een mailing versturen biedt nogal wat voordelen en bijkans onbeperkte mogelijkheden. Stuur je een brief, dan is de keuze uit bijvoorbeeld de soorten papier enorm en dat geldt ook voor de envelop. Het meesturen van geschenken en folders behoort eveneens tot de mogelijkheden. Voordelig is ook de meetbaarheid. De respons is eenvoudig te meten. Daarom noemt met direct mail ook wel een beheersbaar medium. De marketingmethode is bovendien tastbaar en te personaliseren. Dit kan al door voor een bepaald lettertype te kiezen (handgeschreven bijvoorbeeld) of te kiezen voor het persoonlijk aanspreken van de ontvanger. Ook afbeeldingen toegespitst op de ontvangers scoren doorgaans prima.

Direct mail zonder zorgen

Direct mail zonder zorgen en met een hoge response? Doe dan een aanbod dat simpelweg niet geweigerd kan worden. Geef kortingen. Ook het woord exclusief scoort goed, net als gratis, uniek en effectief. Let wel op de geloofwaardigheid en zet genoemde woorden niet in alle zinnen. Een persoonlijke aanpak werkt, zeker als je persoonlijk ondertekent; met naam en functie en eventueel met je persoonlijke e-mailadres. Dat adres kun je vervolgens prima door iemand anders laten beheren. Dat weet de ontvanger immers niet.

Een mailing versturen biedt veel meer voor- dan nadelen. Weet echter wel goed wat je precies wilt bereiken en formuleer dus een specifieke, meetbare en realistische doelstelling. Op die manier kun je de mailing goed meten en vervolgstappen maken. Uiteraard is een goed adressenbestand heel belangrijk, net als een helder geschreven en geloofwaardige boodschap voor de ontvanger. Direct mail is een uitstekend marketinginstrument voor elke ondernemer.            

 

Previous «
Next »