Zo maak je je online marketing succesvol

  • Flex
  • Comments Off

Online marketing is een belangrijke sleutel tot een succesvol bedrijf. Hoe zorg je er echter voor dat jouw marketing klanten trekt? Hoe zorg je ervoor dat jouw onderneming opvalt en gestelde marketingdoelen bereikt? Wij geven je graag vier tips om jouw online marketing naar een hoger niveau te tillen.

1. Stel doelen

Zonder doel voor ogen kom je nergens. Stel doelen die specifiek en realistisch zijn. Definieer ze duidelijk, zodat je weet wanneer je een doelstelling behaald hebt. Misschien wil je starten met online marketing Duitsland om je naambekendheid over de grens te vergroten. Dat is een goed doel, maar hoe bereik je het? Stel kleinere doelen op die je helpen om het einddoel te bereiken. Stel je bijvoorbeeld ten doel om hulp in te schakelen van een bureau voor performance marketing.

2. Maak gebruik van strategieën

Met het opstellen van een strategie, blijf je gefocust en behaal je je doelen. Bepaal je strategie door jezelf eerst een aantal vragen te stellen, zoals: ‘wie is mijn doelgroep?’ en ‘wat zijn de kernwaarden van mijn bedrijf?’

Met antwoorden op zulke vragen, pas je eenvoudig de tone of voice of de stijl van je bedrijf aan waar nodig. Zorg er ook voor dat je je productassortiment afstemt op je doelgroep. Zo target je de gewenste doelgroep en maak je klanten gelukkiger.

3. Verkrijg inzicht

Inzicht verkrijgen in jouw doelgroep? Doe een zoekwoordenonderzoek. Zo krijg je inzage in hun zoekgedrag op Google en andere zoekmachines. Wanneer je weet waar jouw doelgroep naar op zoek is, is het eenvoudiger om content te schrijven die veel van jouw bezoekers interesseert. Zorg ervoor dat belangrijke zoekwoorden voorkomen in titels, subtitels, meta-titels en alinea’s. 

4. Garandeer een optimale gebruikerservaring

Uiteindelijk is een optimale gebruikerservaring van bezoekers van je website het belangrijkste voor succesvolle online marketing. Hoog op de Googleranking komen is één ding, maar als bezoekers vervolgens op je site terechtkomen en teleurgesteld raken, kom je nergens.

Zet je bezoeker daarom centraal. Gebruik niet te veel sleutelwoorden en zorg ervoor dat zinnen vloeiend lopen. Zorg tot slot voor een goede lay-out op iedere pagina. Google Analytics helpt je om bezoekersgedrag beter te begrijpen. Je krijg inzage in onder andere de tijd die bezoekers op pagina’s doorbrengen en in transacties. Met deze informatie stem je je website eenvoudiger af op je doelgroep.

Previous «
Next »