• Homepage
  • >
  • marketing
  • >
  • Wanneer schakel je een SEO expert in bij een online marketing bureau?

Wanneer schakel je een SEO expert in bij een online marketing bureau?

  • Flex
  • Comments Off

Als online marketing bureau wil je natuurlijk altijd een zo goed mogelijke dienst/product aanbieden richting je klant. Maar wat moet je doen als je merkt dat de kwaliteit van je diensten daalt door bijvoorbeeld drukte of een tekort aan kennis? In dit blog leg ik je uit wanneer SEO uitbesteden de beste optie is en je dus gaat samenwerken met een SEO expert.

Te weinig mankracht

Je kent het wel, tijdens deze drukke periode denk je toch vaak aan hoe je het misschien volgend jaar wat overzichtelijker kan maken. Je wilt natuurlijk als online marketing bureau de kwaliteit van je diensten waarborgen of zelfs verbeteren. Het is daarom belangrijk dat je deze kwaliteit een boost geeft door het inschakelen van een SEO expert. Door het inschakelen van een SEO specialist kun je specifieke klanten dat kleine beetje extra geven op het gebied van SEO. Hierdoor onderscheid je jouw online marketingbureau van eventuele concurrenten. Daarnaast is het natuurlijk altijd fijn om wat extra mankracht te hebben om nieuwe of bestaande klanten te voorzien van alle SEO activiteiten.

Gebrek aan kennis

Ondernemen is natuurlijk al een avontuur op zich. Echter, is het nog spannender, als je online marketing bureau heel hard groeit in korte tijd. Toch, komen hier natuurlijk wel wat risico’s bij kijken. Door het steeds meer aannemen van klanten en junioren kan het niveau qua kennis dalen. Hierdoor kunnen klanten ontevreden raken waardoor je klandizie kan dalen. Het is daarom verstandig om een SEO expert in te schakelen om deze junioren te begeleiden. De SEO expert onderwijst de junioren gedurende een bepaalde periode waardoor zij hun SEO kennis verhogen. Hierdoor bied je jouw medewerkers doorgroeimogelijkheden en stijgt de kwaliteit van je diensten.

Verbreed je assortiment met SEO

Online marketing wordt een steeds breder begrip. Veel marketingbureaus hebben een bepaalde expertise waarmee ze klanten binnenhalen en behouden. Echter, bedrijven zijn steeds meer op zoek naar marketingbureaus die een zo compleet mogelijk pakket van marketingactiviteiten aanbieden. De concurrentie stijgt aanzienlijk waardoor het noodzakelijk is dat men zich onderscheid van de concurrent. Het inschakelen van een SEO expert is daarom ook een goede investering voor je bedrijf. Het geeft je namelijk de mogelijkheid om een zo breed mogelijk assortiment aan te bieden aan je klant. De consument gaat steeds meer voor gemak waardoor je een USP ontwikkeld waar klanten meerwaarde in zien. Maak van je online marketing bureau een totaalleverancier in plaats van bijvoorbeeld een SEA of content gespecialiseerd marketingbureau.

Ga voor comfort

Heb je al een aardige dosis SEO kennis, maar wil je graag wat meer ruimte voor bijvoorbeeld andere activiteiten en diensten binnen je online marketing bureau? Het aannemen of inschakelen van een SEO expert is dan zeker aan te raden. Hierdoor kun je bijvoorbeeld zelf junioren begeleiden tijdens het opleidingstraject. Daarnaast is het ook een mooie mogelijkheid om je strategie nog een keer kritisch te bekijken of een nieuwe huisstijl te ontwikkelen. Door de outside-in benadering van de ingeschakelde SEO expert is het gemakkelijker om eventuele zwaktes van je bureau te erkennen en verbeteren. Naast het opleiden van junioren kun je natuurlijk ook altijd zelf de nodige kennis opdoen van andere marketingactiviteiten. Denk bijvoorbeeld aan een content marketing of social mediatrainingen.

Flexibiliteit

Door het inschakelen van een SEO expert stijgt het niveau van je SEO activiteiten. Echter, ook de personeelskosten blijven stijgen. Veel bedrijven zijn onbekend met SEO waardoor abonnementen of diensten soms van korte duur zijn. Dit, omdat zij de meerwaarde niet zien of er domweg gewoon geen budget voor is. Het is daarom handig om een SEO specialist aan te trekken op freelance basis. Hierdoor haal je op korte termijn veel kennis in huis en heb je geen stijging van vaste personeelskosten.

Groeien

Ben je een online marketing bureau en wil je graag groeien? Dan is het inschakelen van een SEO expert een van de vele mogelijkheden. Als ondernemer heb je het natuurlijk super druk met allerlei activiteiten. Het is daarom verstandig om de hulp in te roepen van specialisten die jouw pas opgerichte bedrijf een zetje in de goede richting te geven. Deze SEO specialist heeft al ervaring met verschillende klantengroepen en projecten. Deze kennis is essentieel voor het succesvol onderhouden van klantenrelaties. Daarnaast kun je zelf zo goed mogelijk alle andere aspecten van online marketing ontwikkelen, terwijl de SEO expert het SEO gedeelte voor zijn rekening neemt. Hierdoor kun je ook grotere klanten aannemen wat voor meer omzet zorgt. Ook is het fijn dat voor SEO vragen een specialist ingeschakeld kan worden waardoor er uitgebreider kennis kan worden gedeeld met klanten.

Ben je zelf al overtuigd en wil je weten wat een SEO specialist voor jouw online

Previous «
Next »