De populairste manieren om je bedrijf te promoten

  • Flex
  • Comments Off

Van Facebook advertenties en nieuwsbrieven tot traditioneel drukwerk, er zijn zoveel manieren om een klein bedrijf te promoten. Heb jij baat bij online ads waar je animaties laten maken moet of juist helemaal niet? Maar hoe weet je wat het beste is? Hieronder geven we de zeven meest populaire manieren om te adverteren voor een ​​klein bedrijf, zowel online als offline.

Mediarelaties

Mediarelaties, ook wel PR genoemd, zijn simpelweg artikelen over jou en jouw bedrijf in publicaties en op websites. Misschien heb je een nieuw product of dienst gelanceerd, nieuwe mensen aangesteld of recordresultaten behaald. Het kan zijn dat er iets eigenaardigs is gebeurd binnen je onderneming of dat je een mijlpaal hebt bereikt, zoals een jubileum, of dat je een aanzienlijk aantal producten hebt verkocht. Het kunnen allemaal onderwerpen zijn waar bepaalde media over wil schrijven. Probeer die media hierover in te lichten, het is een erg goede manier van promotie.

Wat zijn de voordelen van?

Mits je op de ‘juiste’ plekken verschijnt, word je gezien door je doelgroep. Dergelijke media aandacht verhoogt niet alleen het profiel van het bedrijf, maar is ook ideaal om belangrijke feitelijke berichten over het bedrijf over te brengen en om de waarden en cultuur ervan te promoten.

Social media

Social media spelen een cruciale rol bij de marketing van een bedrijf, mits ze effectief worden gebruikt. Social media is een geweldige manier om in contact te komen met mensen die al betrokken zijn bij het merk. Uit recent onderzoek blijkt dat 58 procent van de consumenten de sociale pagina’s van een merk bezoekt voordat ze hun website bezoeken.

Voordat je begint met het ontwikkelen van een marketingcampagne voor sociale media, moet je rekening houden met jouw bedrijfsdoelen en je marketingplan. Wil je juist een breder publiek bereiken, of meer verkeer naar de website genereren of juist de productverkoop verhogen? Het is ook belangrijk om te begrijpen wie de doelgroep is, welke platforms ze gebruiken en wat voor soort inhoud ze nuttig en boeiend zullen vinden. 

Wat moet ik op sociale media plaatsen?

Het creëren van relevante inhoud voor dat publiek is cruciaal voor het succes van jouw social media campagne, of het nu op Facebook, Twitter of Instagram is. Denk bij het maken van inhoud na over wat het publiek wil zien en welke waardevolle inhoud je hen kunt geven.

Digitale reclame

Het targeten van specifieke doelgroepen, het uitvoeren van datagestuurde strategieën en het leveren van meetbare resultaten zijn slechts enkele van de voordelen van marketing voor jouw bedrijf via digitale advertenties. De belangrijkste digitale advertentiekanalen zijn PPC (Pay-Per-Click)en paid socials. Ze draaien allemaal op mobiele en desktopapparaten.

Digitale reclame kan een mijnenveld zijn, maar je kunt tot op de laatste cent zien waar het budget is gebleven en welke aspecten van de campagne het meest effectief zijn geweest.

Wat is betalen per klik?

Zoekcampagnes (PPC) worden vaak uitgevoerd op Google Ads, het eigen online advertentienetwerk van Google. Ze kunnen je helpen adverteren voor jouw doelgroep en tegelijkertijd de advertentie-uitgaven optimaliseren voor het beste rendement op die investering. PPC-campagnes kunnen zo worden aangepast dat de advertenties alleen worden weergegeven aan mensen die een zoekopdracht hebben uitgevoerd die relevant is voor het product of service.

Previous «
Next »