Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf online opvalt?

  • Flex
  • Comments Off
online opvallen

Nu meer dan de helft van de wereldbevolking verbonden is met internet, is niet online aanwezig zijn voor bedrijven eigenlijk geen optie meer. Ongeveer 4,5 miljard mensen gebruiken internet, wat een dekkingsgraad van 60% is. Het is dus niet verwonderlijk dat een online aanwezigheid een van de beste manieren is om in contact te komen met je klanten, zolang je je maar met succes kunt onderscheiden.

Een bedrijf starten en het belang van online presence

In onze huidige wereld is het starten van een bedrijf veel gemakkelijker dan vroeger, waardoor er veel meer bedrijven zijn. Als ondernemer moet je echter nu over veel meer zaken nadenken en een belangrijke daarvan is je ‘online presence.’ Met een online aanwezigheid kun je het bereik van je bedrijf maximaliseren en zo zoveel mogelijk klanten aantrekken. Uiteraard wel met de juiste marketingstrategie. Online zijn zal niet alleen je merkreputatie helpen verbeteren, maar het zal ook je omzet doen groeien. Zo’n strategie kun je het beste bepalen met een regionale expert, zoals een online marketing bureau Utrecht.

Een van de eerste zaken die dat online marketing bureau Utrecht tegen je zal zeggen is om te zorgen voor een goede merkidentiteit… het is een van de meest cruciale stappen in online marketing. Die identiteit zijn de visuele elementen die worden gebruikt om het merk te identificeren.

Visuele elementen

Een succesvolle merkidentiteit zal visuele elementen gebruiken om het verhaal van het merk te vertellen en mensen op een zinvolle manier te betrekken bij wie jij als merk bent. Merk identiteit elementen omvatten kleur, logo, typografie, grafische elementen en beeldstijl. Als het op kleur aankomt, moet je bepalen welke het beste jouw merk vertegenwoordigen. Het begrijpen van de psychologie van kleur is vooral belangrijk omdat verschillende kleuren verantwoordelijk zijn voor het oproepen van bepaalde emoties bij mensen.

Geel roept bijvoorbeeld geluk op en is de eerste kleur die het oog ziet. Je zult merken dat de meeste fastfood restaurants ervoor hebben gekozen om rood als onderdeel van hun kleurenschema te gebruiken, omdat rood gemakkelijk de aandacht trekt en ook honger opwekt. Een fastfoodketen als McDonald’s gebruikt rood en geel om een ​​uitnodigende sfeer voor hun klanten te creëren. Groen daarentegen is rustgevend en biedt een natuurlijke uitstraling. 

opvallen online

De kracht van een goed logo

Het hebben van een creatief logo maakt ook deel uit van jouw visuele marketinginspanningen. Een geweldig logo zal de aandacht van de klant trekken en een blijvende indruk maken. Logo’s die een boodschap met succes overbrengen, zijn enkele van de meest effectieve. Het is een goede optie om te overwegen een ontwerper en strateeg in te huren om een ​​kloppend logo voor het bedrijf te ontwerpen. 

Jouw bedrijf zal waarschijnlijk een betere klantbetrokkenheid hebben wanneer je visuals gebruikt als onderdeel van de inhoud. Visuals geven de boodschap eerder door aan klanten, omdat 90% van de informatie die naar de hersenen wordt verzonden visueel is.

Effectieve visuele marketing tactieken

Je kunt visuele marketing inzetten door een paar effectieve tactieken te gebruiken. Als je een blog hebt, probeer dan altijd een uitgelichte afbeelding aan het begin van je blogbericht te plaatsen. Vergeet niet om een ​​afbeelding te gebruiken die relevant is voor de inhoud waar deze naast staat. 

Video’s zijn een uitstekend visueel medium dat merken kunnen gebruiken om hun publiek te bereiken, informatie over te brengen en effectief in contact te komen met kijkers. Ze kunnen ook worden gebruikt om de naamsbekendheid te vergroten.

Zorg er altijd voor dat je afbeeldingen en video’s maakt die het merk nauwkeurig weerspiegelen. Zwart-wit afbeeldingen brengen klassieke tijdloosheid over, terwijl geestige GIF’s een modern, humoristisch merk weerspiegelen. Welke afbeeldingen je ook kiest, wees consistent binnen en tussen platforms… inclusief jouw socials, website en al het promotiemateriaal dat je laat maken!

Previous «
Next »