Onder de aandacht komen bij potentiële klanten

  • Flex
  • Comments Off
onder de aandacht komen bij klanten

Het starten van een bedrijf is een van de meest opwindende gebeurtenissen die je kunt ondernemen. Het staat garant voor spannende tijden waarbij je je soms op de top van de wereld waant, wat dan helaas gevolgd kan worden door de snelste daling in je leven. Alsof je in een achtbaan zit, is het starten van een bedrijf hectisch, zelfs onvoorspelbaar. Een van de grootste uitdagingen waarmee je te maken krijgt terwijl je je bedrijf laat groeien, is mensen laten weten dat u bestaat.

De concurrentie is groter dan ooit, maar de tools om op te vallen zijn ook overvloediger dan ooit. Om je product of je dienst te verkopen, moet je mensen laten weten dat je bestaat en dat kan tegenwoordig op een hoop manieren. Hoog eindigen in Google zoekresultaten bijvoorbeeld, of bepaalde acties uitzetten. We zien tegenwoordig zelfs dat bedrijven als relatiegeschenk een boek laten drukken met daarin de hele geschiedenis van het bedrijf. Een ideale manier om mensen aan je te binden! Deze blog is bedoeld om je inzicht te geven hoe je onder de aandacht bij potentiële klanten kunt komen.

Voeg waarde toe

Dit is het belangrijkste aspect van marketing. Het vervangt alle andere trucs en regels die je misschien kent. Creatieve marketingtechnieken en betaalde advertenties kunnen je leads opleveren, maar uiteindelijk zullen mensen herkennen of je op hun portemonnee uit bent of op hun interesse. Mensen moeten weten dat je ‘om ze geeft.’ Op dezelfde manier waarop je wilt slagen, moet je ze ook laten zien dat je wilt dat zij slagen of succesvol zijn. Met andere woorden: als je hart niet klopt bij het dienen van een klant, dan zal deze het merken.

Ga op social media

Een van de grootste fouten die ondernemers maken, is een volledig gebrek aan gebruik van social media of een gebrek aan correct gebruik daarvan.

Je hoeft als bedrijf niet op elk platform aanwezig te zijn. In plaats daarvan willen we je aanmoedigen om onderzoek te doen en dan drie verschillende platforms te kiezen en al je energie daarop te richten. Kies verstandig, focus niet op een platform dat niet logisch is voor jouw bedrijf omdat jouw type klant daar bijvoorbeeld niet aanwezig is. Als je bijvoorbeeld een fotograaf bent, ga dan naar Instagram en zorg ervoor dat je een account aanmaakt. Als je sterk afhankelijk bent van klantinteracties, moet je op Twitter zijn waar je gemakkelijk en efficiënt kunt reageren op verzoeken van klanten. Bestudeer de platforms en zoek uit wat het beste bij jouw bedrijf past en post, beantwoord en engageer!

Maak een website

Als je van plan bent iets, een product of een dienst te verkopen, moet je een website hebben. Dit betekent niet dat je per se een op maat gemaakte en uitgebreide webpagina moet hebben. Tegenwoordig zijn er tal van makkelijke platforms zoals Wix of Squarespace, waarmee je unieke en mooie pagina’s kunt maken met vrijwel helemaal geen code ervaring. Kies er een en je zou binnen een paar uur een webpagina kunnen hebben. Een van de meest gemaakte fouten is dat mensen denken dat ze door social media geen website meer nodig hebben, maar dat is dus een foute beredenering. Door een eigen website te hebben zal Google je hoger inschalen bij zoekopdrachten en kun je verkopen zonder een percentage af te moeten staan!

Previous «
Next »