Wat je moet weten bij het starten van een eigen horecazaak

  • Flex
  • Comments Off

De horeca bloeit en dus overwegen steeds meer mensen om een eigen horecazaak te gaan beginnen. Bij het opzetten van een horecazaak komt echter nogal wat kijken. We zetten een aantal belangrijke zaken op een rijtje.

Concept en doelgroep

Het is van essentieel belang om eerst zowel het concept van je zaak als de doelgroep die je wilt bedienen te bepalen. Ga je voor de snelle hap of wil je mensen culinair verrassen met allerlei verrassende hoogstandjes? Zo bepaal je vervolgens ook je doelgroep. Heb je dit helder in beeld, pas dan kun je vervolgstappen maken met de voorbereidingen om je eigen horecazaak te openen. Zo kies je aan de hand van doelgroep en concept een locatie die daarbij aansluit en zorg je vanaf de start van je onderneming voor de best denkbare marketing. Laat een herkenbare en opvallende huisstijl maken en laat je zien en horen met advertenties in lokale en regionale kranten en zeker ook online. Mensen moeten al ver voor de opening weten wat er staat te gebeuren en wat ze straks van je mogen verwachten. Mensen moeten nieuwsgierig worden naar je zaak, al ver voor je de deuren officieel opent.

Bezuinig nooit op apparatuur

Kwaliteit speelt in alles een rol en zeker ook als het gaat om apparatuur. Bezuinig nooit op apparatuur, want uiteindelijk moet goede apparatuur straks geld voor je gaan verdienen. Kies koelkasten horeca en denk het niet met goedkopere versies voor thuis eerst wel te kunnen doen. De kwaliteit van je apparatuur bepaalt voor een groot deel ook de kwaliteit van je zaak.

Lach en heb plezier

Mensen hebben tegenwoordig wat te kiezen en zeker als het gaat om horecazaken. Zorg dus dat je je gasten in de watten legt bijvoorbeeld met comfortabel meubilair. Mensen hechten, zo is onderzocht, erg veel waarde aan de mate van comfort en daarnaast aan hygiëne. Erg belangrijk is ook goed personeel, zoek naar mensen die passen bij je bedrijf. Let bij de sollicitatieprocedure behalve op diploma’s ook op het karakter en de persoonlijkheid van iemand Je personeel is je visitekaartje, besef dat terdege. Uiteraard laat je de opening niet onopgemerkt voorbij gaan. Integendeel, je zorgt voor een opening die iedereen zich nog lang zal blijven herinneren. En uiteraard is het belangrijk dat tijdens die opening alles perfect in orde is en alles ook helemaal klaar is. Weet verder dat een lach ontzettend veel doet. Lach en je laat mensen lachen. Lachen staat voor plezier en plezier staat voor een zaak waar mensen erg graag komen.

Previous «
Next »