• Homepage
  • >
  • online
  • >
  • 5 dingen die een SEO-specialist kan betekenen voor jouw onderneming

5 dingen die een SEO-specialist kan betekenen voor jouw onderneming

  • Rogier
  • Comments Off
SEO-specialist

Wat is veelal het eerste wat mensen doen wanneer ze een antwoord zoeken op een vraag of op zoek zijn naar een oplossing voor een probleem? Inderdaad, ze raadplegen Google. En als ze dan eenmaal een pagina vol zoekresultaten voor hun neus hebben, kijken ze vaak niet verder dan de eerste pagina. Sterker nog, ze kijken vaak niet eens verder dan de drie eerste zoekresultaten. Om deze reden is het dus belangrijk dat je als onderneming investeert in SEO, ofwel zoekmachine optimalisatie. Goede zoekmachine optimalisatie heeft namelijk direct effect op de vindbaarheid, en dus het succes, van jouw onderneming.

Je SEO uitbesteden aan een SEO-specialist is uiteindelijk de beste manier om dit zo goed mogelijk in gang te zetten. In dit artikel zetten we vijf dingen op een rijtje die een SEO-specialist voor jouw onderneming kan betekenen.

1. Een flinke boost voor je online zichtbaarheid

Een SEO-specialist zorgt ervoor dat je website technisch slim in elkaar zit. De specialist werkt namelijk aan kloppende en relevante SEO webteksten, goede content, een sterk linkprofiel en de juiste meta-data. Hierdoor scoort je website hoog in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines.

2. Een relatief goedkope manier om te adverteren

Alle grotere zoekmachines hebben een eigen advertentieplatform. Voor Google is dit bijvoorbeeld Adwords en voor Bing is het BingAds. Adverteren via al deze advertentie platforms brengt hoge kosten en weinig overall rendement met zich mee. Investeren in een SEO  specialist is daarentegen een relatief goedkopere, en op termijn een effectievere manier, om je bereik te vergroten binnen al deze zoekmachines. Uiteraard doet een SEO-specialist zijn werk ook niet voor niks, maar je kunt hier uiteindelijk wel je investering dubbel en dwars mee terugverdienen.

3. Meer bezoekers naar je website aantrekken

Een goede website is een slimme investering. Echter, je kunt nog zo’n mooie website hebben, maar als er geen bezoekers naartoe komen haalt het hebben van een mooie website weinig uit. Wanneer mensen niet welke producten je verkoopt of diensten je levert, zullen zij die producten of diensten ook niet bij je kunnen afnemen. Je moet je website dus promoten om er mensen naartoe te trekken. Een specialist weet als geen ander de juiste SEO tools in te zetten om op een effectieve manier meer bezoekers naar je website te trekken. 

4. Een voorsprong op de concurrentie

Als iemand ervoor kan zorgen dat je een voorsprong hebt op je concurrenten, dan is dat wel een SEO-specialist. Als jouw concurrentie niet al een SEO-specialist in de arm heeft genomen, dan is de kans groot dat ze dat op korte termijn wel zullen doen. En zodra je concurrenten het ook doen rest er niks anders dan toe te kijken hoe de concurrentie ervandoor gaat met jouw potentiële klanten. Zorg er dus voor dat je de concurrentie voor bent. Een SEO bureau als Doublesmart kan je daarbij helpen.

5. Kennis is macht


Een goede SEO-specialist heeft de skills om analysetools te beheren en toe te passen. Wanneer jouw website is gekoppeld met deze tool zal dit resulteren in een stroom aan bruikbare informatie over jouw bezoekers. Hoeveel zijn het er? Welke zoekwoorden gebruiken ze? Vanuit welke pagina’s zijn ze doorverwezen? Hebben ze een aankoop gedaan of een offerte aangevraagd? Een SEO-specialist kan hiermee dus heel gedetailleerd aantonen wat het effect is van de verrichte inspanningen op SEO gebied. En deze gedetailleerde informatie is uiteraard weer welkom om nog beter in contact te komen met je klanten.

Previous «
Next »