Digitale promotiemiddelen versus drukwerk

  • Flex
  • Comments Off
digitale promotiemiddelen

We kunnen het belang van een sterk ontwerp voor al het marketingmateriaal van je bedrijf niet genoeg benadrukken. Een sterk ontwerp zorgt voor eenvoud, flow en een gemakkelijk begrip van de algemene marketing boodschap. Zonder een goed gepland ontwerp ziet jouw marketingmateriaal er niet alleen saai uit, maar sommige mensen zouden dit kunnen interpreteren als: “Als het ze niet kan schelen hoe deze brochure eruit ziet, zullen ze dan wel rekening houden met mijn behoeften als klant?”

Er zijn twee manieren waarop bedrijven design zullen gebruiken: in digitale vorm en in gedrukte vorm. Met de enorme opkomst van digitale marketing wordt print vaak gezien als een oude, ‘traditionele’ vorm van marketing, wat zeker niet het geval is. Gedrukt marketing materiaal is nog steeds effectief; ze zijn vaak net zo sterk als digitale marketing oplossingen. En dus kun je het beste op zoek gaan naar een goede online drukkerij om zo ook deze marketinginstrumenten in te kunnen zetten. Waarom lees je hieronder!

Afdrukken versus digitaal

Gedrukt marketingmateriaal is het tastbare materiaal dat je fysiek aan leads en klanten kunt geven. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, flyers, brochures, visitekaartjes en direct mail. Digitale marketing materialen zijn precies wat je denkt dat ze zijn; het is allemaal digitaal. Van websites en e-mails tot advertenties op sociale media en website banners deze items worden bekeken vanaf desktop-, tablet- of mobiele schermen.

De voordelen van drukwerk

De impact van goed ontworpen drukwerk zal op iedereen een blijvende indruk achterlaten. Met de toenemende hoeveelheid tijd die online wordt doorgebracht, zowel thuis als op kantoor, geeft het zien van gedrukt marketingmateriaal een gevoel van waarde dat soms verloren gaat in alle pixels die we elke dag zien. We worden blootgesteld aan zoveel digitale informatie dat het voor merken moeilijk wordt om zich te onderscheiden, en printmarketing geeft hen de kans om weer op te vallen. Bovendien laat het in het digitale tijdperk van vandaag zien dat een bedrijf er alles aan zal doen om hun boodschap over te brengen, zelfs als dat betekent dat ze moeten investeren in gedrukt materiaal.

Verrassend genoeg is er één gebied waarop gedrukte materialen succesvoller zijn dan digitaal: direct mail. Deze vorm van een mailing verslaat e-mails met 66%! Alleen al die statistiek laat zien dat gedrukt materiaal nog steeds een zeer effectief marketinginstrument kan zijn.

De voordelen van digitaal

Digitaal marketing materiaal wordt tegenwoordig door meer mensen gezien, en dat betekent dat ze een groter bereik hebben dan gedrukt materiaal. Digitale materialen zijn ook veel gemakkelijker te volgen en te meten dan gedrukte materialen, wat je helpt jouw ​​marketinginspanningen in je voordeel te laten werken. Hoewel we net zeiden dat direct mail effectiever is dan e-mails, zijn ze nog steeds een zeer effectief hulpmiddel en kosten effectiever dan gedrukt materiaal.

Ten slotte, omdat digitale marketingmaterialen niet tastbaar zijn, kunnen ze snel en gemakkelijk worden bewerkt om te zien welke effectiever zal zijn. Dat is het mooie van digitale marketing; alles wat je nodig hebt of wilt zien, kan allemaal vanaf één plek worden bekeken zonder je ruimte te vervuilen.

Het vonnis

Wij geloven we dat een effectief marketingplan een solide mix van goed ontworpen gedrukte en digitale materialen moet zijn. Het is bewezen dat cross media marketing, waarbij meerdere vormen van media worden gebruikt om de marketingboodschap uit te dragen, werkt. Door de kloof tussen digitaal en print te overbruggen door middel van cross mediale marketing, kun je je boodschap op meer dan één platform afstemmen op jouw prospects!

Previous «
Next »