Ondernemen met je smartphone

  • Flex
  • Comments Off
ondernemen met je smartphone

Tegenwoordig kun je bijna alles met je smartphone doen. Niet alleen bellen en sms’en doen we met onze telefoon, maar ook het sturen van e-mails, het maken van mooie vakantiekiekjes en zelfs het inscannen van documenten. Niet alleen privé, maar ook als ondernemer kun je slim gebruik maken van je telefoon. Hoe je dit precies kunt doen, lees je in dit artikel. Doe in dit artikel inspiratie op voor ondernemen met je smartphone en maak het runnen van je eigen bedrijf stukken gemakkelijker.

Het bijhouden van je boekhouding

Veel ondernemers vinden het vervelend om de boekhouding bij te houden, zeker als ze de boekhouding eigenlijk iets te lang links hebben laten liggen. Om te voorkomen dat je te lang niets met de boekhouding doet en je achterstand later in moet halen, kun je het bijhouden van je boekhouding zo gemakkelijk mogelijk maken. Zet een boekhouding applicatie op je smartphone en je hebt je kosten zo ingeboekt. Zo voorkom je dat je later alle kosten van het kwartaal nog in moet boeken, waar je uren mee bezig kan zijn.

Het registreren van je ritten

Heb je een auto van de zaak, dan moet je bijhouden hoeveel je met deze auto rijdt. Doe je dit niet meteen na de rit, dan is de kans groot dat je de betreffende rit vergeet te registreren. Om het zo gemakkelijk mogelijk te maken een rit meteen te registreren, kun je je smartphone gebruiken. Download een mobiele app voor rittenregistratie en je kunt alles netjes, gemakkelijk en snel bijhouden.

Het bijhouden van je uren

Maak je gebruik van bepaalde aftrekposten voor de inkomstenbelasting, dan moet je hier je gewerkte uren als zelfstandige voor bijhouden. Dit kun je achter de computer doen, maar je kunt hier ook je telefoon voor gebruiken. Zet een applicatie voor urenregistratie op je telefoon en je weet zeker dat je ieder uur in de administratie zet. Heb je een keer niks te doen, dan heb je in een mum van tijd je uren van de afgelopen dagen genoteerd. Handig als je in de trein zit, moet wachten tot de vergadering begint of op een saai familiefeest bent.

Het verbeteren van de relaties met klanten met CRM

Tot slot kun je ook ondernemen met je smartphone met CRM applicaties, ook wel Customer Relationship Management applicaties genoemd. Deze applicaties gebruik je om de relaties met je klanten te verbeteren, onder andere door goed bij te houden wat een klant doet, wat een klant afneemt, wat je voor een klant hebt gedaan, welke acties aantrekkelijk zijn voor de klant en ga zo maar door. Heb je een vergadering met een klant, krijg je een mailtje van een klant of word je gebeld door een klant en wil je even zien om wat voor persoon het gaat? Dan check je dit gewoon in de applicatie. Op deze manier kun je de klant veel persoonlijker benaderen, voor een nog betere klantrelatie.

Previous «
Next »