• Homepage
  • >
  • marketing
  • >
  • Reclamemaken voor jouw organisatie: jouw manier is het effectiefst!

Reclamemaken voor jouw organisatie: jouw manier is het effectiefst!

  • Flex
  • Comments Off

Om je bedrijf of organisatie te laten floreren, moet je zichtbaar zijn. Met de vele mogelijkheden om meer zichtbaar te worden op het internet, is de opgave om tussen de vele andere adverteerders uit te steken en de aandacht te trekken, er bepaald niet gemakkelijker op geworden. Niet alleen is het van belang dat jij met je organisatie de huisstijl overbrengt, maar ook de unieke boodschap die het bestaansrecht van jouw organisatie (boven die van jouw concurrenten) rechtvaardigt. Dit begint allemaal bij het kiezen van het juiste communicatiemiddel en niet te vergeten: het juiste communicatiekanaal. Jouw boodschap moet immers op een aansprekende wijze bij de juiste doelgroep terecht komen.

Het vinden van de reclamevorm die bij je past

De strategisch beste keuze voor het communicatiemiddel dat je uiteindelijk in gaat zetten om reclame te maken, is de keuze voor dat middel dat enerzijds bij jou past en anderzijds op aansprekende wijze wordt gelezen door jouw doelgroep. Het bepalen van het juiste communicatiemiddel is daarom zo gemakkelijk nog niet.

Je publiek: select of grootschalig?

Ben je een mega-grote organisatie, die gericht is op massaconsumptie en ook nog bakken geld over heeft om jouw merk over de hele wereld te verspreiden? Dan zijn er genoeg communicatiebureaus die je uit de brand willen helpen, maar dan zou je deze adviestekst waarschijnlijk niet lezen. Heb je een kleinere of middelgrote organisatie, dan is het belangrijk om te weten dat je je middels online massacommunicatie vandaag de dag niet meer onderscheidt. Het papieren drukwerk daarentegen wordt als persoonlijker en aansprekender ervaren door potentiële klanten. Daarom is drukwerk met jouw boodschap voor jouw toekomstige klant veel effectiever.

Drukwerk: de belangrijkste voordelen

Drukwerk biedt belangrijke voordelen boven online reclame, omdat je veel meer invloed uit kunt oefenen op de omstandigheden waaronder mensen jouw reclame onder ogen komen. Besluit je te gaan flyeren, kun je een positief mens-tot-mens-contact creëren. Besluit je het per briefpost te doen, kun je beïnvloeden hoe jouw flyer in de reclamestapel uiteindelijk er het meeste uitspringt. Bedenk: de concurrentie van een paar foldertjes is kleiner dan de overdaad aan adverts op het internet.

Flyers maken bij Reclameland.be kan een heel geschikte optie zijn om je organisatie op succesvolle wijze onder de aandacht te brengen. Met alle succeservaringen die daar zijn opgedaan, kun je tevens van gedegen vormgevingsadvies worden voorzien.

Previous «
Next »