Waarom flyers nog steeds werken

  • Flex
  • Comments Off
flyers drukken

Zijn wij volledig in een digitaal tijdperk beland en willen wij geen teksten meer op papier? Kijken wij alleen nog naar beelden op een scherm of gaan we toch nog stiekem op een blaadje kijken? Dit is een discussie die zich voordoet in bijvoorbeeld de grafische wereld, en dan vooral bij drukkerijen. Is flyers drukken nog efficiƫnt om je doelpubliek te bereiken? Wij gingen het even na en zetten hier een paar bevindingen voor jou op een rijtje.

Flyers versus een vluchtige wereld

Internet is een vluchtig media. Bekijk bijvoorbeeld het aantal berichtjes dat je krijgt op Facebook. Reclameboodschappen blijven hier niet lang zichtbaar. Een flyer daarentegen blijft bestaat tot hij fysiek vernietigd wordt. Hoe snel je een flyer ook opzij legt, hij heeft langer in je handen gezeten dan dat het berichtje op internet aanwezig was.

Bereik een groter(/ander?) doelpubliek met flyers

Internetgebruikers zijn heel inventief als het gaat om het instellen van filters. Promotie-boodschappen die je niet wilt zien, klasseer je bij junk of je meldt je af voor een nieuwsbrief. Na een tijdje krijgt de internet-gebruiker enkel nog reclame over die producten die hem of haar interesseren. Met flyers drukken bereik je een groter of zelfs een ander publiek. Denk bijvoorbeeld aan senioren, jonge kinderen, of gewoon mensen die niet graag op internet vertoeven. Zij zijn jouw grote doelpubliek als je flyers verspreidt. Flyers worden aan iedereen gegeven, ongeacht hun interesse.

Bereik plaatsen waar internet niet komt

Flyers verspreid je om het even hoe of waar. Denk bijvoorbeeld aan de toog van een apotheek waar flyers liggen over een benefietavond. Of beeld je in: aan de receptie van je bedrijf ligt een flyer van een nieuwe pizza-zaak. Of je krijgt op de bus een flyer in je handen gestoken over een muziek-evenement in de stad. Het zijn allemaal momenten waarop mensen even niets te doen hebben, en dan toch maar gaan lezen.

Nog een paar tips…

  • Geef je flyer een langere levensloop door een call-to-action in te bouwen. Plaats er bijvoorbeeld een wedstrijd op die je online moet gaan vinden, een kortingscode of een gratis artikel ergens af te halen.
  • Wees duidelijk op je flyer en overlaad hem niet met informatie. ‘Less is more’, ook hier.
  • Als je reacties krijgt, onthou ze voor je volgende flyer-actie.

Wij wensen jou alvast heel veel succes!

Previous «
Next »