Waarom relatiegeschenken als marketingtool een must zijn!

  • Rogier
  • Comments Off
marketingtool relatiegeschenk

Als ondernemer kun je uiteenlopende marketingmiddelen inzetten om jouw bedrijf onder de aandacht van zoveel mogelijk mensen te brengen. Moderne ondernemers kiezen voor een zo breed mogelijke strategie, waarbij naast online middelen – den aan een strakke website en gebruik van sociale media – of veel offline mogelijkheden benut worden. Visitekaartjes, folders, gebruik van autobelettering en gevelreclame op het bedrijf zijn bekende voorbeelden. Maar een van de meest effectieve middelen wordt nogal eens over het hoofd gezien: de marketingtool relatiegeschenk. De voordelen van een relatiegeschenk zijn zeer interessant. Waarom een relatiegeschenk een prima marketingstrategie is, lees je hieronder.

1. Ontvangers bewaren relatiegeschenken lang

Een van de voordelen van een relatiegeschenk is dat degene die een dergelijk presentje krijgt, deze vaak lang bewaart. Zeker als het en leuk en goed verzorgd cadeau is, zoals een mooi bedrukte bidon, een heerlijke fles wijn of een sterke paraplu. Waarom een relatiegeschenk lang bewaard wordt? Omdat ze vaak praktisch zijn en in het dagelijks leven goed gebruikt kunnen worden. Dit betekent dat de ontvanger over een langere termijn jouw bedrijfsnaam en logo te zien krijgt. En dat is natuurlijk precies het effect dat je als ondernemer voor ogen hebt!

2. Veel contactmomenten voor weinig geld

Door te kiezen voor een geschikte marketingtool relatiegeschenk, kun je tegen relatief beperkte kosten veel contactmomenten creëren. Denk bijvoorbeeld aan een goede pen met jouw bedrijfslogo. Pennen wisselen gemiddeld zeven keer van eigenaar en worden – hoewel een goedkope investering – dus door veel mensen gezien. Nog meer mensen bereik je met een memoblok met jouw bedrijfsnaam en -logo erop. Met een memoblok van 100 vel bereik je minstens 100 mensen. Niet normaal toch? Ten slotte als voorbeeld de befaamde paraplu: een goede stormparaplu met jouw bedrijfsnaam wordt ook door veel mensen gezien. Als het regent of stormt, loopt jouw contact met de paraplu op straat en zen tal van mensen de naam van jouw bedrijf!

3. Veel keuze aan soorten geschenken

Qua soorten en varianten relatiegeschenken heb je als bedrijfsleider veel te kiezen. De keuze is nagenoeg eindeloos. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor spullen die passen bij jouw bedrijfsfocus. Denk aan een leuke spaarpot in de vorm van een auto, voor als je een garage runt. Of een usb-stick in de kleuren van jouw bedrijf. Kies daarbij wel voor een usb-stick met ruim voldoende opslagcapaciteit (minimaal 32 Gb).

4. Algemeen gewaardeerd

De marketingtool relatiegeschenk inzetten biedt garantie dat je door veel mensen wordt gewaardeerd. En bij veel (potentiële) klanten in een goed blaadje komt. Dit heeft vooral te maken met het feit dat relatiegeschenken niet opdringerig zijn.

Previous «
Next »