Wat mag je verwachten van een digitaal marketing bureau?

  • Rogier
  • Comments Off
digitaal-marketing-bureau

Als je een klein bedrijf hebt en op zoek bent naar hulp bij digitale marketing, of als je een digitale ZZP marketeer bent die nieuwsgierig is naar de verschillende carrièremogelijkheden die beschikbaar zijn, ben je waarschijnlijk geïnteresseerd in meer informatie over wat een digitaal marketingbureau doet en hoe die jou kan helpen met het bereiken van jouw doelen. 

Digitale marketingbureaus, zoals Happy Horizon, zijn bedrijven die in dienst zijn van andere bedrijven om hun digitale marketing activiteiten te beheren: van het ontwerpen van een social media strategie tot het informeren en uitvoeren van de SEO-optimalisatie van webpagina’s en inhoud.

Afhankelijk van de omvang en reikwijdte van de behoeften van de klant, zal het digitale marketingbureau, meestal een team van digitale marketing experts, werken aan zowel korte termijn campagnes als lange termijn onderhoud van de digitale marketing output van een bedrijf. Doelen zoals het stimuleren van verkeer, verkoop of betrokkenheid worden van tevoren gedefinieerd.

Wat is digitale marketing?

Digitale marketing is een overkoepelende term voor tal van functies, maar verwijst doorgaans naar de planning en uitvoering van de openbare digitale inhoud voor een bedrijf, merk, individu of organisate, uitgevoerd door een creative digital agency. Het doel van de digitale marketeer is om vertrouwen op te bouwen en de betrokkenheid van gebruikers bij hun klanten te vergroten, evenals het vergroten van het bewustzijn van hun klant door de consistente publicatie van hoogwaardig digitaal promotiemateriaal en gebruikers-, branche- en merk relevante inhoud. Uiteindelijk plannen digitale marketeers hun campagnes om een ​​bedrijf te helpen nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten te behouden.

Wat is een digitaal marketingbureau en wat doet het?

Een digitaal marketing bureau werkt namens een bedrijf of klant om de functies van een digitaal marketing team uit te voeren of om een ​​bestaand intern digitaal marketing team te ondersteunen. Deze functies variëren afhankelijk van de specifieke behoeften van het bedrijf waarvoor ze werken, maar omvatten meestal het gebruik van omni channel-, multichannel- of single-channel marketing om klanten en potentiële klanten te bereiken via websites, blogs, social media platforms, e-mail en andere digitale marketing kanalen.

Een digitaal marketingbureau kan worden ingezet om een ​​strategie uit te voeren die al door een bedrijf is opgesteld, of ze kunnen worden ingeschakeld om te helpen bij het adviseren over de strategie of om deze helemaal opnieuw te plannen. Het doel van deze innovatieve strategieën is om producten en diensten online op de markt te brengen om de interactie te verbeteren en uiteindelijk de verkoop en omzet te verhogen. Het personeel van een digitaal marketingbureau kan sociale media-accounts beheren, website pagina’s optimaliseren, inhoud voor blogs of andere publicaties maken en publiceren, of een SEO-strategie implementeren om ervoor te zorgen dat een merk hoog op de resultaten pagina’s van zoekmachines verschijnt voor relevante zoektermen.

Een digitaal marketingbureau zal doorgaans experts uit specifieke gebieden van digitale marketing in dienst hebben om verschillende specialisaties en expertise aan te bieden. Die gebieden kunnen zijn:

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Email reclame
  • Contentmarketing
  • Inhoud en copywriting
  • Sociale media marketing
  • Zoekmachinemarketing (SEM)
  • Gegevens analyse
  • Pay-per-click (PPC) reclame
  • Mobiele marketing
  • Affiliate-marketing
  • Merkmanagement
  • Video creatie
  • Digitale PR
  • Marketing Automatisering
  • Grafisch ontwerp
  • Conversie optimalisatie (CRO)
  • Gemeenschap beheer

Waarom een ​​digitaal marketing bureau inschakelen?

De keuze om een ​​digitaal marketing bureau in te schakelen in plaats van een intern team op te richten (of het allemaal zelf te doen) heeft tal van voordelen. Trends in digitale marketing veranderen voortdurend: van de meest populaire zoektermen tot updates van zoekalgoritmen en populaire content indelingen en -stijlen. Op de hoogte blijven van deze veranderende trends en toekomstige trends voorspellen, zijn taken die het team van experts van een digitaal marketingbureau routinematig zal uitvoeren voor al hun klanten.

Previous «
Next »