• Homepage
  • >
  • ondernemen
  • >
  • 5 tips voor het in rekening brengen van de kosten van een in gebreke blijvende klant

5 tips voor het in rekening brengen van de kosten van een in gebreke blijvende klant

  • Flex
  • Comments Off

Bedrijven zijn gewend om met wanbetalingen om te gaan, vooral in tijden van economische crisis. Of het nu komt door een slechte organisatie in de financiële sector of door incidentele situaties, feit is dat schuldvermindering een van de grootste uitdagingen voor mensen is. Zowel consumenten als bedrijven zijn altijd op zoek naar strategieën om verliezen te voorkomen.

Dialoog en een aanpak zijn essentieel om alles op te lossen zonder dat men zijn toevlucht hoeft te nemen tot gerechtigheid. Daarom hebben we een aantal tips opgesteld om een in gebreke blijvende klant in rekening te brengen en de schuld te ontvangen zonder problemen met klanten te creëren.

1. Hebben een georganiseerde registratie

Het aantal debiteuren kan worden verminderd als u een georganiseerde klantenregistratie beschikbaar heeft. Het maakt een betere controle van de betalers mogelijk.

Door de stiptheid van de betalingen van elke klant te detailleren, kunt u vaststellen welke klanten meer moeite hebben om de overeenkomst te handhaven. Dan kun je strategieën aannemen om de situatie te omzeilen. Bovendien kunt u, door de beste betalers te identificeren, hen voordelen bieden.

2. Herinneringen gebruiken

Velen stoppen met betalen, niet voor gebrek aan geld, maar voor eenvoudige onzorgvuldigheid. Er zijn anderen die uiteindelijk de rekeningen betalen die eerder zijn verschenen.

In dergelijke gevallen kan een herinnering hen ertoe brengen hun schulden te betalen. In dit geval wordt de ophaling preventief uitgevoerd en zal de klant zich dus niet geïntimideerd voelen. Via e-mail, sms of andere berichten helpt u hem de schulden niet te vergeten.

3. Weet hoe te benaderen

Cardinaliteit en discretie zijn essentieel om problemen met klanten te voorkomen. Anders kan hij niet alleen zijn bedrijf verlaten, maar ook negatief adverteren.

Als u het belang begrijpt van het ontvangen van de waarden om de kwaliteit van de diensten en producten te waarborgen, kunt u rekenen op de hulp van een incassobureau Rotterdam. Vergeet niet dat het doel van de invordering alleen de betaling van schulden is, omdat u wilt dat ze uw producten blijven kopen en uw diensten blijven inhuren. Daar komen dan nog wel incassokosten bij kijken. Aarzel daarom niet om een beroep te doen op professionele hulp.

4. Bied alternatieven aan

Het is altijd belangrijk om de situatie van de klant te begrijpen, omdat velen van hen de schulden willen betalen maar geen voorwaarden hebben. Hoge rentetarieven en niet-levensvatbare betalingsvoorwaarden zullen het moeilijk maken om de termijnen na te leven.

Ze zullen de klant in de boekhouding opsluiten en het moeilijk maken om de schulden te vereffenen. Als het bedrijf eenvoudige middelen biedt om te betalen, winnen ze allebei. Het is essentieel om de klant geïnteresseerd te houden.

5. Objectieve en duidelijke contracten

Het staat vast dat contracten die in eenvoudige en duidelijke taal zijn geschreven, met duidelijke doelstellingen en voorwaarden, door de partijen beter worden gerespecteerd.

Neem daarom, voordat u een incassotraject start, contact op met een incassobureau Rotterdam en maak een contract op deze voorwaarden. Markeer de vervaldata, de betalingsvoorwaarden, de verwachte boetes en de rente. De debiteurenratio zal dalen als u deze regels overneemt.

Previous «
Next »