7 manieren om zakelijke kosten te besparen 

  • Rogier
  • Comments Off
manieren om zakelijke kosten te besparen

Als ondernemer is het belangrijk om altijd je uitgaven in de gaten te houden. Elke ondernemer wil natuurlijk kosten besparen en winst maken, maar zijn er eenvoudige manieren om dat te doen… zonder mensen te ontslaan? Zeker, die zijn er. Hier zijn zeven manieren waarop bedrijven kosten kunnen besparen zonder het personeelsbestand te verkleinen.

Maak een overzicht van de taken

Werk samen met personeelszaken om de exacte taken voor elke werknemer te schetsen. Dit helpt hen om bij te houden wat er van hen wordt verwacht, helpt jou om te controleren of alles correct en op tijd wordt gedaan en stelt je ook in staat om overbezetting te voorkomen omdat elke taak formeel en duidelijk wordt toegewezen aan een medewerker. Overbezetting kost je behoorlijk wat geld en kan leiden tot ontslagen, wat je ook nog steeds geld kan kosten en jammer is. Dat kun je het beste vermijden.

Analyseer marketing successen

In plaats van je te concentreren op al het geld dat je uitgeeft, richt je je op slechts één: marketing. Bekijk de marketingplannen, uitgaven en successen van de afgelopen jaren en kies ervoor om alleen te herinvesteren in de strategieën en kanalen die voor jou hebben gewerkt.

In het tijdperk van sociale media hebben bedrijven allerlei platforms en benaderingen uitgeprobeerd om te zien wat werkt, maar de sleutel tot succes hier is eigenlijk identificeren wat blijft hangen en dit volledig nastreven. Stop met het uitgeven van geld aan ineffectieve of verouderde marketing als je geen rendement ziet.

zakelijke kosten besparen

Verlaag de wervingskosten

Als je veel geld uitgeeft aan wervingstools zoals betaalde vacatures, realiseer je je misschien niet hoeveel daarvan verspilling is. Naast het prioriteren van gratis vacaturesites, kun je jouw werknemers vragen om aanbevelingen te doen van mensen om openstaande vacatures te vullen. Je vraagt ​​misschien al vertrekkende mensen om iemand door te verwijzen om hen te vervangen, maar het openstellen van suggesties voor iedereen in het bedrijf heeft een tweeledig doel: je bespaart geld en haalt ook werknemers binnen die waarschijnlijk beter zullen werken met de bestaande, waardoor het rendement wordt gemaximaliseerd. Biedt natuurlijk een bonus hiervoor aan, maar niet meer dan wat je zou uitgeven om die vacature ergens op een bord te plaatsen.

Koppel elektrische apparaten los

Vraag werknemers om te helpen door oplaadkabels en andere elektronica aan het einde van hun dienst los te koppelen. Kleine veranderingen als deze kunnen stroom besparen en echt optellen. Sommige apparaten, zoals koelkasten of grote technische apparatuur, kunnen niet zo gemakkelijk worden losgekoppeld, maar telefoonsnoeren, laptop opladers en kleine basisbenodigdheden kunnen en moeten van het stopcontact worden losgemaakt. Het schoonmaakpersoneel kan hierbij ook helpen, en zorgt er op die manier voor dat niet alleen voor dat de lichten ’s nachts altijd uit zijn.

7 manieren om zakelijke kosten te besparen

Omarm hybride en zelfs volledig werken op afstand

De pandemie heeft ondernemers een waardevolle les geleerd: op afstand werken leidt niet noodzakelijkerwijs tot een lagere productiviteit van een werknemer. Zoals we hebben gezien in studies over de vierdaagse werkweek, is wat de productiviteit echt bevordert, het gevoel gewaardeerd te worden als persoon en een duidelijke definitie van taken.

Door het elimineren van mandaten die werknemers verplichten om naar kantoor te komen, kun je een aanzienlijke hoeveelheid geld besparen, van elektriciteit tot snacks in de kantine en meer. Verklein kantoren als je kunt en geef werknemers de optie om daar te werken als dat mogelijk is, maar omarm de vrijheid van thuis werken.

Verkoop kantoormeubilair

Als sommige of al jouw werknemers zijn overgestapt op hybride- of thuiswerken, of zelfs een vierdaagse werkweek hebben, heb je minder kantoormeubilair nodig. Het kan zijn dat je de huurovereenkomst nog een paar jaar niet kunt verbreken en volledig kunt inkrimpen, maar je kunt nu beginnen door overtollig meubilair uit vergaderruimtes en ongebruikte bureaus te verkopen.

Neem contact op met lokale meubel groothandels en winkels om erachter te komen of ze een terugkoopprogramma hebben. Denk ook groter: ongebruikte technische apparatuur kan ook weg. Als je iets moet vervangen, kies dan voor gebruikte artikelen om de kosten laag te houden.

Kantoorruimte huren

Als je eigenaar bent van het gebouw, overweeg dan om een ​​deel van de ruimte erin te verhuren aan andere werknemers of bedrijven. Freelancers zijn vaak op zoek naar bureau verhuur, net als eigenaren van kleinere bedrijven. Geld dat binnenkomt uit een ruimte verhuren kan andere kosten compenseren zonder dat je wijzigingen in jouw eigen werk hoeft aan te brengen.

Previous «
Next »