• Homepage
  • >
  • ondernemen
  • >
  • Dit zijn de 5 beste iPhone-apps om je zakelijke contacten te beheren

Dit zijn de 5 beste iPhone-apps om je zakelijke contacten te beheren

  • Rogier
  • Comments Off
Dit zijn de beste iPhone-apps om je zakelijke contacten te beheren

Moeite om al je zakelijke contacten georganiseerd te krijgen en houden? Enkele mobiele apps voor de iPhone kunnen daarbij helpen. Als je een iPhone contact app downloadt, krijg je toegang tot een breed scala aan handige netwerkfuncties, waaronder de mogelijkheid om visitekaartjes te scannen en contactprofielen in te vullen met informatie van internet.

Met veel van deze iPhone apps kun je contacten synchroniseren met jouw favoriete apps. Je kunt ook sommige apps voor contactbeheer gebruiken om spam-oproepen te blokkeren en nummerweergave weer te geven. Deze blog is voor zakelijke professionals die op zoek zijn naar een iPhone-app waarmee men contacten georganiseerd en up-to-date kan houden.

Als je een conferentie of beurs bijwoont, verzamel je waarschijnlijk meerdere visitekaartjes van alle nieuwe mensen die je ontmoet. Maar wat gebeurt er daarna? Vroeger werden dergelijke kaarten minutieus geordend of in een handige Rolodex geplaatst. Tegenwoordig, nog efficiënter, kunnen geautomatiseerde contactmanagers, die direct beschikbaar zijn via de App Store, al deze contacten rechtstreeks op jouw iPhone importeren en ordenen. Hieronder vind je onze lijst met de beste iPhone apps voor het opslaan en beheren van zakelijke contacten.

Wat zijn apps voor contactbeheer?

Een app voor contactbeheer is een programma op je mobiele apparaat dat contactgegevens opslaat, filtert, categoriseert en bijwerkt. Hoewel iPhones worden geleverd met een ingebouwde contact app, kan een downloadbare app voor contactbeheer van een externe ontwikkelaar je veel meer functies bieden.

CamCard

CamCard is een van de beste apps voor de iPhone, dankzij de mogelijkheid om papieren kaarten gemakkelijk om te zetten in digitale contacten. Visitekaartjes uitwisselen is een veel voorkomende manier om jezelf voor te stellen aan een nieuwe zakelijke contactpersoon, maar in het tijdperk van de smartphone is dit misschien niet genoeg. Papieren kaarten zijn gemakkelijk te verliezen en het typen van al die contactgegevens in het adresboek van je telefoon is vervelend en tijdrovend.

Dit zijn de 5 beste apps om je zakelijke contacten te beheren

Met CamCard kun je eenvoudig jouw iPhone camera op een visitekaartje richten en een foto maken. De optische tekenherkenningssoftware van de app haalt de belangrijkste details eruit, waaronder de naam, het telefoonnummer, het e-mailadres en de bedrijfsnaam van de persoon, en werkt jouw adresboek automatisch bij met de nieuwe informatie. De basis app is gratis, maar wordt wel door advertenties ondersteund. Voor ondersteuning voor meerdere apparaten, de mogelijkheid voor CamCard om kaarten te scannen en VIP-herkenning heb je een premium-account nodig.

Sync.ME

Sync.ME profileert zichzelf als een beller-ID en spamblokker. Het identificeert inkomende oproepen en waarschuwt je als die van een bekende spammer afkomstig is. Het verbindt ook de foto van jouw contactpersoon op Facebook of Twitter voor het geval je de naam van die persoon vergeet. In een database van meer dan 1 miljard nummers kun je eenvoudig gemiste oproepen opzoeken.

Sync.ME is een geweldige contact-app voor ondernemers die geen tijd willen verspillen aan ‘valse’ inkomende oproepen. Toegang tot de basisfuncties van de app is gratis. Bij de premium-versie krijg je extra functies, zoals de mogelijkheid om dubbele contacten samen te voegen, back-ups te maken en achtergrondsynchronisatie uit te voeren.

de 5 beste iPhone-apps om je zakelijke contacten te beheren

Cloze

Kunstmatige intelligentie (AI) kan zoveel doen om een bedrijf efficiënter en dynamischer te maken, inclusief het bijhouden van contacten op je telefoon. Cloze is een van de beste contact apps als je veel informatiebronnen hebt en één manier zoekt om alle beschikbare gegevens over elk contact en je interactie met hen te organiseren.

Cloze verzamelt informatie uit andere apps, zoals RingCentral, Dropbox, Google Drive, OneDrive, Slack, Exchange, iCloud, Evernote, OneNote en DocuSign, om één samengesteld profiel te maken voor elk van je contacten. Cloze maakt ook een bestand aan dat jouw e-mailcommunicatie, oproepen, bestanden en sociale berichten bevat. Het herinnert je er zelfs aan om vervagende relaties met klanten nieuw leven in te blazen. Cloze heeft een gratis basisversie en Pro-versies.

de 5 beste apps om je zakelijke contacten te beheren

CircleBack

Net als de scanners voor visitekaartjes, kun je CircleBack gebruiken om visitekaartjes te scannen en op te slaan als contacten. Deze app maakt gebruik van AI en crowd-based intelligence om contactbeheer te automatiseren en up-to-date te houden. Het is ook uitstekend in het organiseren van informatie.

CircleBack verwijdert duplicaten en ontdekt nieuwe contacten in je Google- en Microsoft Exchange-inbox. Het synchroniseert ze ook op meerdere platforms, waaronder Salesforce, Facebook en Gmail. Met CircleBack kun je contacten groeperen op favorieten en scans van visitekaartjes. Bovenop al deze functies is deze app gratis. 

de beste iPhone-apps om je zakelijke contacten te beheren

Contacts+

Contacts+ (voorheen FullContact genoemd) is een digitaal adresboek dat meerdere soorten accounts en platforms synchroniseert, waaronder iOS-, Mac- en pc-apparaten. Je kunt het gebruiken om Google Contacten, het adresboek van je telefoon en sociale-mediaprofielen te combineren. Je kunt visitekaartjes scannen en opslaan terwijl de app een back-up van alle informatie naar de cloud maakt. Een premium-optie is beschikbaar voor het beheren van meer dan 25.000 contacten per jaar en het synchroniseren van maximaal vijf adresboeken.

Previous «
Next »