• Homepage
  • >
  • online
  • >
  • Hoe belangrijk zijn LinkedIn marketing activiteiten om een bedrijf te laten groeien?

Hoe belangrijk zijn LinkedIn marketing activiteiten om een bedrijf te laten groeien?

  • Flex
  • Comments Off
linkedin marketing

LinkedIn is een social media platform dat kan worden gebruikt om naamsbekendheid en relaties met consumenten op te bouwen en is een geweldige plek om te netwerken en je bedrijf te laten groeien. Onderstaande marketing tips helpen je om het social media platform beter te benutten. Door boeiende inhoud te plaatsen en deel te nemen aan discussies in de branche, kunnen bedrijven die LinkedIn gebruiken, marketing richten op potentiële klanten en partners. Bedrijfseigenaren kunnen LinkedIn gebruiken om hun e-mailmarketing lijst te laten groeien met hun professionele connecties en netwerk.

Dit artikel is bedoeld voor ondernemers die LinkedIn willen gebruiken om hun marketinginspanningen en connecties met consumenten te vergroten. Van het leggen van verbindingen en het aangaan van partnerschappen tot het genereren van leads en het vergroten van de naamsbekendheid, je kunt met LinkedIn veel dingen doen die het een onschatbare aanvulling op jouw digitale marketingstrategie maken. In tegenstelling tot Facebook, Twitter en Instagram is LinkedIn een professioneel platform dat is ontworpen om je te helpen zakelijke relaties aan te gaan en te versterken.

linkedin marketing activiteiten

Wat is LinkedIn-marketing?

LinkedIn is niet alleen voor professionals en werkzoekenden. Natuurlijk gebruiken miljoenen professionals LinkedIn elke dag om hun netwerken en hun carrière te laten groeien, maar je kunt LinkedIn ook gebruiken om jouw bedrijf te laten groeien. Deze tool voor sociale media stelt jou en je bedrijf voor aan miljoenen connecties die je kunt gebruiken om relaties op te bouwen met individuen en andere bedrijven om je merk een boost te geven. In de kern is LinkedIn een professioneel sociaal netwerk. Het draait allemaal om loopbaanontwikkeling, professionele connecties, discussies in de branche en andere bedrijfsgerelateerde activiteiten. Op LinkedIn vind je zowel klanten, medewerkers als partners.

linkedin marketingstrategie

Het belang van een LinkedIn-marketingstrategie

LinkedIn gaat minder over het verkopen of vermarkten van producten en diensten dan andere sociale platforms. Op LinkedIn worden schaamteloos je bedrijf pushen en spammen overduidelijk afgekeurd. Daarom is het zo belangrijk om een ​​marketingstrategie te hebben die specifiek is voor het platform. Omdat het netwerk uit een totaal ander publiek bestaat, vraagt ​​LinkedIn marketing om een ​​andere aanpak om de gewenste resultaten te behalen.

Over het algemeen genereren bedrijven die op LinkedIn adverteren gemiddeld 277% meer leads dan bedrijven die zich alleen bezighouden met Facebook-marketing. Geënquêteerde B2B-marketeers zeiden ook dat LinkedIn verantwoordelijk is voor 80% van hun social media-leads. Op de juiste manier gebruikt, is LinkedIn een effectieve marketingtool die jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen.

Nogmaals: verkooppraatjes en agressieve advertenties werken niet goed op LinkedIn. Je hebt een specifiek plan voor LinkedIn nodig om je het consumentenbereik en de gewenste resultaten te geven en jouw connecties en andere bedrijven aan te kunnen spreken.

Hoe je je zakelijke LinkedIn-pagina opzet

Het hebben van een zakelijke LinkedIn-pagina is net zo belangrijk als het hebben van een website voor je bedrijf. Je kunt gratis een LinkedIn-bedrijfspagina hebben zolang je een bedrijfsnaam en e-mailadres hebt. Als laatste laten we je stap voor stap zien hoe je een pagina voor jouw bedrijf instelt.

1. Klik op de startpagina van LinkedIn op het pictogram Werk in de rechterbovenhoek.

2. Selecteer “Een bedrijfspagina maken” en kies een optie uit de lijst die past bij het paginatype dat je nodig hebt voor jouw bedrijf.

3. Vul jouw pagina-identiteit, bedrijfs- en profielgegevens in.

4. Nadat je al jouw gegevens hebt ingevuld, vink je het verificatie vakje aan om te bevestigen dat je het account namens jouw bedrijf mag beheren.

5. Selecteer “Pagina maken”. Je kunt een foutmelding krijgen als jouw bedrijfspagina niet voldoet aan de vereisten, waaronder het hebben van een echte bedrijfs- en zakelijke e-mail. Je kunt ook worden geweigerd omdat je de limiet voor het maken van pagina’s hebt overschreden.

6. Als je geen foutmelding krijgt, selecteert je “Start met het maken van uw pagina” om aan te passen.

Om jouw eigen LinkedIn-bedrijfspagina in te stellen, klik je op het pictogram ‘Werk’ en vervolgens op het gedeelte “Een bedrijfspagina maken”. Vul alle vereiste velden in om jouw pagina aan te maken en optimaliseer vervolgens het profiel met belangrijke informatie. Bekijk de hulppagina van LinkedIn voor meer informatie.

LinkedIn is een sociaal netwerk is voor professionals om in contact te komen met andere professionals. Een ondernemer kan en moet contact leggen met prospects, strategische partners, verwijzing partners en andere ondernemers. En als die connecties eenmaal gelegd zijn, kun je als ondernemer beslissen hoe je specifieke connecties wil koesteren om de relatie te laten groeien.

Om LinkedIn voor marketing te gebruiken, moet je je merk op het platform plaatsen en verbindingen opbouwen. Geef details over jouw bedrijf in je profiel zodat consumenten het merk begrijpen. Wees een actieve deelnemer op LinkedIn, wat betekent dat je lid wordt van groepen, hoogwaardige inhoud plaatst en contact maakt met jouw connecties!

Previous «
Next »