Waar voldoet een goed marketing bureau aan?

  • Flex
  • Comments Off
marketing bureau

Het selecteren van een marketingbureau om jouw organisatie te helpen de zakelijke doelstellingen op korte en lange termijn te bereiken, is voor veel bedrijven geen eenvoudige beslissing. Er zijn misschien talloze opties beschikbaar, maar marketingbureaus zijn verre van hetzelfde. Online gaan en slechts zoeken op ‘internet marketing bureau Utrecht’ is dan ook niet voldoende.

Hoewel werken met een marketingbureau een uitstekende investering in de toekomst van een onderneming kan zijn, kan het kiezen van de verkeerde partner je echter op de lange termijn duur komen te staan. Dat gezegd hebbende, hier zijn enkele zaken waar je op moet letten om er zeker van te zijn dat je een goed marketing bureau kiest.

Digitale expertise

Een geweldig marketingbureau zal expertise hebben in meerdere digitale marketingkanalen, omdat gebruikers tijd besteden aan toegang tot inhoud, browsen en het onderzoeken van ideeën op verschillende apparaten, kanalen en een grote diversiteit aan (social) platforms. Daarom raden we aan een bureau te selecteren met een bewezen staat van dienst in het genereren van leads en het stimuleren van online verkopen. Daarnaast moet het marketingbureau bedreven zijn in de volgende diensten: 

  • e-mail marketing campagnes
  • sociale strategieën
  • website ontwikkeling
  • pay-per-click (PPC) advertenties
  • content strategie en creatie
  • SEO
  • verwijzingen verzamelen
  • creëren van bestemmingspagina’s
  • marketing automatisering.

Zoek een datagedreven bureau

Gegevens, metingen en analyses zijn noodzakelijke onderdelen van succesvolle marketingcampagnes, omdat ze de waarde van de initiatieven bewijzen en betere besluitvorming mogelijk maken, wat sneller tot succes zal leiden. Daarom gebruiken goede marketingbedrijven data om het succes bij te houden en dit te kunnen herhalen. 

Bovendien houdt het in kaart brengen van de effectiviteit van elke campagne je op de hoogte van de voortgang van het bureau bij het bereiken van jouw doelen. Een goed marketingbureau gebruikt analyses om de resultaten van al hun acties te meten en gebruikt een proces waarbij deze gegevens worden gebruikt om betere conversieratio’s te genereren.

Nadruk op inhoud

Aangezien inhoud een belangrijk onderdeel van effectieve marketing is, moet het bureau waarmee je samenwerkt over expertise op dat gebied beschikken. Naast dat ze weten hoe ze een goede contentstrategie kunnen creëren die klanten aantrekt, converteert en vasthoudt, moeten ze ook in staat zijn om het verhaal van jouw bedrijf te vertellen op een manier die de markt aanspreekt en je een voordeel op die markt geeft. Het marketingbureau moet ook begrijpen hoe de inhoud moet variëren in verschillende stadia van de marketing tot de funnel en voor verschillende kanalen. Content is key, maar relevante content is essentieel!

Ontwerpgericht

Een doordacht, mooi ontwerp zal de effectiviteit van marketing strategieën en campagnes vergroten door bezoekers te inspireren de inhoud te bekijken. Daarom is het belangrijk dat jouw bureau begrijpt hoe het ontwerp moet worden gebruikt op een manier die echt resoneert met de doelgroep.

Kennis van de klant

Een goed marketing bedrijf moet bedreven zijn in het werven, aanspreken en behouden van klanten. Dit doe je door: 

  • het bezitten en opdoen van kennis van jouw specifieke klant en doelgroep voortdurend
  • voldoen aan de behoeften van jouw publiek
  • het leveren van continue waarde

Het bureau waarmee je gaat samenwerken, moet prioriteit geven aan de behoeften en wensen van de klant, en marketingcampagnes daaromheen opzetten, want dat is wat zorgt voor een authentiek en succesvol merk!

Previous «
Next »